Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Hemma - med dåligt samvete såklart

Av decembertjej - 20 september 2007 09:48

Som lärare har man sällan möjligheten att bara "plocka ut lite tid" (sådär som man tror att kontorsfolk kan göra - men det kanske bara är en utopi). Annars skulle det ju vara perfekt att göra det när man ändå mår lite dåligt. Övertidstimmar existerar tyvärr inte trots övertid. Så - nu är jag hemma. Med världens dåligaste samvete. Jag har hostat hela natten och vaknade med en dundrande migrän. Tog ipren och valde sängen igen. Jag har fixat vikare (såklart - man vill ju inte sätta kollegor i klistret) och satt den personen i jobb. Ändå har jag dåligt samvete. Jag fick vara hemma en förmiddag i våras då jag fick migrän på kvällen och natten. Och så idag. Men det pockar liksom i bakhuvudet att "du har ju inte feber - vad gör du hemma?". Men jag fixar tyvärr inte att jobba med den här skallen. Jag har dock tagit med min bärbara dator i sängen och gjort ett par småjobb. Och så en paus för detta inlägg. Men för övrigt är det inte mycket som händer här idag. Kan inte slappna av utan tänker bara på de andra, på jobbet. Jag skulle förresten aldrig fixa jobbet som springvikare inom skola eller omsorg. Jag skulle gå med ständigt hög stressnivå i kroppen. Jag vill veta vad som händer från dag till dag. På ett ungefär i alla fall. Att jag då är hemma idag upplever jag enbart som STRESSANDE. Dumt va?


 
 
gulligagumman

gulligagumman

20 september 2007 13:34

Sluta upp med det med en gång! Jag vet hur mycket du jobbar och sliter och det finns ingen annan än du som förtjänar att få vara hemma vare sig du är sjuk eller inte. Njut och ta det lugnt!

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

20 september 2007 14:22

ALLA har rätt att vara hemma när man är sjuk oavsett om man är lärare eller inte!!! När du har en kollega som är sjuk så tycker du nog synd om den personen (om jag känner dig rätt) och hjälper till och fixar så dagen blir bra för elverna, eller.... Förhoppningsvis tänker dina kollegor på samma sätt..... Hur som helst ta hand om dig, hälsan kommer i första hand!!!!
Kram Ugglan

http://https://ugglan.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

20 september 2007 15:33

Nä det gör du rätt i att hålla dig inom sängregionen då du är så här kass..
Vi är inte kapabla till så mycket då virusar springer runt i våra kroppar..
Ha de fint o krya på:-)

http://kafferasten.blogg.se

 
Madelene Nattfrost

Madelene Nattfrost

21 september 2007 09:17

Krya på dig,alla måste vi tillåta oss att VARA sjuka när vi ÄR det! Vi är bara människor.

http://www.nattfrost.se

 
Christina W

Christina W

21 september 2007 12:56

Oj...du har ju en länk till mig men jag har bytt adress.... http://metrobloggen.se/godmat

http://metrobloggen.se/godmat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards