Alla inlägg den 22 september 2007

Av decembertjej - 22 september 2007 21:35

Väl hemma från bion kom jag på att det inte var den boken jag läste på planet. Det var ju "Martina-koden" :-) Den är nämligen ÄNNU bättre än "Underbar och älskad". Den sistnämnda blir lite besvärande stundtals eftersom inte människan erkänner sin lögn. Men filmen var småtrevlig med lite fnissvarning då och då. De drack vin ständigt och bodde i mysiga lägenheter. Vilket fick mig att längta efter vin och lägenhet. Jag är en lägenhetstjej. Det är bara så. Det är något magiskt med att bara ha några pelargoner att sköta om. Inte världens största trädgård med typ 70% maskrosor och ogräs.

Av decembertjej - 22 september 2007 13:20

 


Hemma igen - skönt. Halsen vill helst inte säga något mer idag. Ska dricka en kopp varmt te och äta lite tomatsallad med balsamvinäger på. Har slut på mina favoriter: rostade och saltade solrosfrön. Men en bit fetaost till kommer bli mumma :-) Lite senare ska jag fixa en tacolunch och därefter åker vi in och ser "Underbar och älskad av alla". Den läste jag på flyget till Turkiet i våras och fnissade hela vägen ner. Världens bästa flygterapibok. Nu längtar jag dit igen. Till värmen. Visst hade vi det underbart Ugglan!!! Jag läste förresten om filmen Ugglan rekommenderade: Se upp för dårarna. Jag har tänkt att se den länge men nu bara MÅSTE jag hyra den.

Av decembertjej - 22 september 2007 08:55

... och kliva upp ur sängen. Idag har jag ansvar för pärlorna under tre timmar då verkstaden är öppen för försäljning. Jag kommer att ta det väldigt lugnt och jag hoppas att det blir en lugn förmiddag då jag kan pärla på utan att behöva prata för mycket. Efter det ska jag plocka lite här hemma och förbereda en skön lördagskväll med god mat och bra TV. Det är väldigt mycket dags för det känner jag. För övrigt går min GI-diet hyfsat bra faktiskt. Har unnat mig choklad och lite godis några gånger, socker i mitt te, en hamburgare i vitt bröd två gånger och en halv pizza. Detta på snart en månad. Annars är det GI-bröd, kött, frukt och mycket grönsaker som gäller. Jag har bestämt mig för att jag absolut inte alltid behöver äta rätt, men mitt motto är att göra BÄTTRE val. Det kommer jag långt med och den inställningen genomsyrar hela familjen nu. Exempelvis äts här väldigt lite godis nuförtiden och om vi någon gång dricker läsk så är det ligthdryck som gäller - något jag tidigare vägrade dricka eftersom det är så äckligt. Men man vänjer sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards