Alla inlägg den 11 juli 2007

Av decembertjej - 11 juli 2007 17:01

Har hamnat i ett dilemma och kan inte riktigt bestämma mig. Pendlar mellan två motsatser där den ena låter ungefär såhär "semester är ju att slippa laga mat" och den andra "semester är ju att få tid till att grotta in sig i receptboken som jag vet ligger där i köket i den där vackra sockerlådan som tyvärr gömmer sig bakom en växande hög med räkningar, reklam från Rusta, gamla dagstidningar och allehanda jätteviktiga papper som man absolut inte kan slänga förrän man läst igenom dem noga". Jag tycker egentligen att BÅDA är rätt, alltså att semester är att unna sig att köpa mat eller ha tid att laga den. Men just idag orkar jag bara inte laga mat. Jag har suttit vid datorn i flera timmar, handlat en massa roliga saker till husvagnen, pratat i telefon, träffat syrran, ätit glass, hängt upp en tvätt och suttit ännu mera vid datorn. Vid närmare eftertanke kommer jag nog att köpa hem pizza och sedan le åt sambon när han kommer hem och säga: "det är ju semester". :-)

PS. Så fort pizzan landat i magen satte jag mig i soffhörnet och läste igenom en massa goa recept från "Tre tjejer i köket" (se Länkar). I morgon ska jag nog laga något riktigt gott. DS.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards