Alla inlägg den 19 juli 2007

Av decembertjej - 19 juli 2007 15:51

Idag fick jag ett tråkigt telefonsamtal från min syster - vår äldsta kanin Amalia hade dött i natt. En stillsam, naturlig död verkade det som men det är ju lika sorgligt ändå. Visst har jag muttrat över kaninburar som ska städas, vatten och mat som ska fyllas på och allt annat som kaninskötsel kräver. Men mina barn har delat på uppgiften även om vi vuxna såklart har hjälpt till då och då. Min dotter har tagit det största ansvaret eftersom det är hennes kaniner.


Dagarna före avresan hade vi riktiga "kanindagar" då vi pysslade om kaninerna extra mycket och lät dem gå ute på grönbete och njuta av det goda gräset. "Amalia verkade så lycklig då" sa min dotter när vi höll om varandra efter det sorgliga beskedet.


Min syster och bror fick uppgiften att begrava Amalia och såhär fint ordnade de det:

Tack allrakäraste syster och allrakäraste bror. Nu skuttar Amalia i sin maskroshimmel. Vi kommer att sakna henne.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards