Alla inlägg den 26 juli 2007

Av decembertjej - 26 juli 2007 23:43

Trött men nöjd efter ännu en avslappnande dag tänker jag nu äntra sängen och plocka fram "Predikanten". Äntligen tar jag mig igenom den där lockande högen av böcker som jag köpt in bara för semestern. Jag skulle nog kunna vara ute på husvagnssemester i flera månader känns det som. Åker man med riktigt goa vänner så kan det ju bara bli toppen!


Konstaterar att livet inte alltid är rättvist, snarare tvärtom ;-) Väninnan har noterat att hon bara "får in" det usla nätverket om hon ligger raklång i deras stora, sköna, mjuka alldeles... alldeles UNDERBARA dubbelsäng med sin bärbara framför sig. Säkerligen blir hon masserad under fötterna också *fniss*. Själv får jag in detsamma om jag ställer datorn på spisen och har husvagnsdörren öppen vilket resulterar i att jag måste stå och blogga (blir trött i ryggen) och dessutom drar det kallt vid fötterna. Tack och lov att jag har myggnät så att jag inte blir uppäten också.


Nattinatti allihop!

PS. Ska bara tillägga att vi får in det utomhus också men det räknas inte. DS. ;-) ;-)

Av decembertjej - 26 juli 2007 19:23



Nätverket suger, som barnen skulle ha sagt, och nu sa jag det tydligen själv också. Varje gång som jag lyckas logga in och vara kvar längre än fem minuter så får jag rita ett kors i taket. Att blogga blir inte lätt då. Inte heller att gå in och läsa i andras bloggar för jag bara kastas ut och kastas ut och kastas ut och..... Nu suckar jag faktiskt. Hoppas att det funkar bättre i morgon. Kram från ett soligt Öland.

Av decembertjej - 26 juli 2007 16:04

Irish coffee gör mig alltid på så gott humör. Den lägger sig som en kompis i (och runt) magen. Jag gör den väldigt söt och med mycket grädde med farinsocker på. Det märkliga är att jag varken dricker kaffe eller whiskey - var för sig - men tillsammans i denna gudomliga dryck smakar de himmel.


Irish Coffee härstammar tydligen från slutet av andra världskriget. Bartendern Joe Sheridan uppfann den berömda drinken på Shannon Airport utanför Limerick. Tidigare hade whiskey ofta druckits tillsammans med varmt te, men nu var kaffe mer på modet. Joe Sheridan blandade kaffe och farinsocker med den godaste whiskeyn, toppade med vispgrädde och serverade drinken i ett glas. Bra påhitt!


Nu fungerar nätverket som det ska igen och vips så är väninnan försvunnen ;-) Jag ska försöka slita henne från datorn snart för vi ska ta en "skönhetsstund" tillsammans - göra sommarbenen fina igen och fixa lite i största allmänhet. Mors på er allesammans sa hon och slickade bort sista grädden från överläppen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards