Alla inlägg den 17 juli 2007

Av decembertjej - 17 juli 2007 23:16

Ugglan har hittat en underbar, sjungande fågel. Jag bara MÅSTE ha den på min blogg också och titta/lyssna på den ibland.


http://crass.on.ru/flash/bbird.html

Av decembertjej - 17 juli 2007 23:07

Lägger in en rolig bild som IT-mamman tipsade om. Den passar mitt förra inlägg. Tack IT-mamman :-) :-)

Av decembertjej - 17 juli 2007 14:07

När blev den uppfällda toalettringen egentligen ett problem? Jag vet inte. Det enda jag vet är att det vuxit från ett sån där klyscha som alltid finns i listor i vilka klassiska irritationsmoment radas upp till, som nu, något jag verkligen STÖR mig på.


Sambon var väluppfostrad när vi träffades och flyttade ihop. Under många år var toalettbesöken en fröjd och allt fungerade som det skulle. Så plötsligt började han vägra fälla ner den. Ringen alltså. I samma veva slutade tandkrämstuben stängas och rakhyveln låg kvar oroväckande länge efter varje rakning (tills jag gav upp och la upp den på rätt plats). Jag är helt övertygad om att sambon hade en 30-årskris och nu gjorde sin förtjänta revolt mot dessa kvinnosaksfrågor. Personligen krisade jag genom att tatuera mig och göra oplanerade besök på ortens pub (tror det var åtminstone en 2-3 gånger). Men alla sätt är ju bra utom de dåliga. (I efterhand önskar jag att jag hade krisat genom att börja slänga smutsiga sockar och underkläder på golvet eller sluta tvätta ur handfatet efter varje toalettbesök. Det hade ju varit både billigare och enklare). Vi har nu båda slutat krisa och allt har återgått till en lugnare tillvaro igen.


Varje blir då frågan plötsligt aktuell igen? Jo - jag befinner mig på en camping någonstans i Sverige och på denna 5-stjärniga camping DELAR killar och tjejer på samma toalettbyggnad. Sambon muttrar över långa köer och gillar inte detta påhitt. Personligen skulle jag föredra långa köer mot att som nu ständigt mötas av en uppfälld toalettring samt fartränder och allehanda otäckheter (förstår att detta inte kan skapas samtidigt men är faktiskt rätt säker på att båda dessa företeelser ökat genom de delade toaletterna). FY!


Toalettstolen uppfanns helt klart av en man - dock inte helt genomtänkt. Skulle en kvinna ha uppfunnit toalettstolen skulle den försetts med ett automatiskt larm som tjöt i högan sky om toalettbesökaren försökte lämna badrummet utan att först fälla ner ringen. Så det så!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards