Alla inlägg den 18 juli 2007

Av decembertjej - 18 juli 2007 19:32

Jag älskar campinglivet. Det är bara så. Det ligger nog i mitt enorma behov av att få "grotta in mig" och "bara vara" och det fungerar alldeles utmärkt i min husvagn. Mitt allra största bekymmer hittills har varit huruvida jag ska få tag i en diskbalja i ett något större format. Den nuvarande rymde möjligtvis familjens disk när den bestod av mig, sambon och en nyfödd son. Nu är barnen snart tonåringar och tar mer plats, hörs mer och förbrukar även mer disk. Nåväl, jag fick så idag äntligen tag i en större diskbalja och jag var glad i ungefär tjugofem minuter tills den åkte i backen och sprack. Så numera är mitt största problem hur jag ska få tag i en diskbalja i ett något större format. (Notera att min vänninas största bekymmer är när hon ska hitta den utlovade tvättstugan och få möjlighet att sätta upp en tvätt-tid. Det har hon pratat om varje dag nu. Får se om hon löser det i morgon).


Jag tänkte nu presentera dagens "hissa och dissa top 3" från Öland. Här kommer listan:


DISSA TOP 3


På tredje plats: ständig kö till duschen. Obs kvinnan på bilden har inget med listan att göra. Eller, jo förresten, hon var ju FÖRE  mig i kön ;-)


På andra plats: glipan på toaletterna så att man hör precis vad ALLA ANDRA gör på toa. Och alla andra hör mig :-(


På första plats: snus i duschen. Urk!

HISSA TOP 3


På tredje plats: lugna stunder vid havet. Vi filosoferar om hur konstigt det känns att barnen nu är så stora att de inte vill vara med oss hela tiden. När blev vi så tråkiga?


På andra plats: campingmaten! Den smakar alltid så gott på semestern. Sallad, fetaost, oliver, gräddfilssås, revben, potatissallad m.m Varför fixa semesterformen innan semester, bättre att försöka styra upp det efteråt för det är ju ändå kört.


På första plats: sommarjobbande barn (min dotter och vännernas dotter). De har tagit över all disk under semestern och får betalt. De är såååå duktiga. Puss på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards