Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av decembertjej - 7 augusti 2007 20:22



... är min första solros.


Jag sådde en påse blandade frön och den första som kom upp var inte alls sådär gul som jag förväntat mig utan mer i rosa toner. Majestätisk står den där och svajar i den lätta vinden och lyckas balansera sitt huvud mot solen. Och när den blommat över blir den ett fint skafferi för våra små fåglar.


Jag älskar solrosor :-)

Av decembertjej - 7 augusti 2007 12:56


Vaknade strax efter nio och hade drömt om jobbet. Superstressad i kroppen satte jag mig sen i lilla hemmakontoret och började, just det - jobba! Ute är det tydligen sommarens varmaste dag och här sitter jag. Den största delen av mitt jobb har jag kunnat fixa framför datorn och det är ju rätt trevligt. Dock blir bloggstunden något kortare än vanligt märker jag.


Jag brukar ibland ge mig själv en liten "uppmuntringspresent" då jag vet att det kommer att bli jobbigt ett tag. Jag har märkt att jag mår gott av det. Hösten uppmuntran består i en digital systemkamera av märket Nikon (D40). Ingen värstingmodell alls men säkerligen helt ok för mig som fått nöja mig med mobilkameran det sista året.... Om jag hade råd? Nej egentligen inte. Men jag har saknat möjligheten att fota "riktiga" bilder så länge så det får vara värt den utgiften. Basta!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards