Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av decembertjej - 14 augusti 2007 08:51



Väcks av en sol som letar sig igenom rullgardinen och killar mig på näsan. Tittar ut mot en klarblå himmel och bara njuter. Idag kanske jag inte får så många timmar ute i solen, men jag kan bli glad bara av att det strålar utanför fönstret. Igår kände jag att jag behövde mer tid med mina barn. Mer kvalitetstid menar jag. Tid där jag inte bara säger "vänta bara, jag ska bara...". Jag har fått ett smeknamn av mina barn som jag avskyr: "Mrs offline". Så kallar de mig när jag tror att jag svarar rätt men egentligen hummar ett svar på något som jag nog egentligen inte hörde. För att jag höll på med något annat I HUVUDET. Så blir det ofta när jag sitter och jobbar vid datorn - jag tror att jag hör men gör egentligen inte det. När man gör något aktivt tillsammans brukar det fungera bättre så därför började jag och dottern ett projekt igår där hon och jag ska måla om hennes rum och fixa till det i största allmänhet. Och jag kände att jag var där - hos henne.


Idag ska jag inte vara Mrs Offline. Idag ska jag vara närvarande.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards