Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av decembertjej - 17 augusti 2007 16:58


Så var det då fredag eftermiddag (snart kväll) och jag sitter här vid datorn med en panghuvudvärk. Den har legat och lurat i fyra dagar trots att arbetsuppgifterna är kanonkul - det är riktigt roligt att jobba! Att flytta in i en nyrenoverad och ombyggd + tillbyggd skola är underbart. Nya datorer, PC-kanoner i princip alla klassrum där ljudet sitter monterat i taket, inga kartor och jobbiga saker att dra ner eftersom allt kommer via nätet, toppmoderna möbler från Kinnarps i läckra grå, röda och en grymt snygg grön.... Jag tror jag drömmer ibland. Det känns som kontorslokaler och det gör så mycket att få ha det så fint!


Nu när jag har skrytit färdigt om min nya arbetsplats så ska jag ta en kopp te och en Ipren (Ugglan och jag är överens - hur skulle man klara sig utan dessa vita piller) och sen ska jag nog fortsätta måla i dotterns rum. Tre väggar smultronrosa och en svart är önskemålet och jag kommer osökt att tänka på en viss sorts godis. Till detta en svart Klippan, en svart säng i stål, läckra tyger och kuddar och lite diverse. Jag har inte haft inspiration på länge men nu har jag fått lust igen. Och jag tycker det är helt ok att testa dotterns vågade och färgglada idé. Mors på er allesammans. Vi hörs snart igen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards