Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av decembertjej - 19 augusti 2007 18:36



Kärleksört är en stor favorit på hösten. Pålitliga står de där lagom till skolan börjar och välkomnar varmt.


PS. Nu har kameran kommit men jag fick fel objektiv så jag kan inte riktigt fota det jag är sugen på. Har bara tagit en provbild  - i morgon ska jag fotografera hela personalen så jag måste ju träna lite *ler*. DS.

Av decembertjej - 19 augusti 2007 10:53


Jössikanamn vad tiden flyger. Helgen har gått superfort men det kan bero på att jag har en massa att göra. Igår (lördag) fixade jag med mina pärlor och min smyckeslera i flera timmar. Ställde klockan på sju för att hinna allt - men det var faktiskt SKÖNT! Dagarna passerar ju totalt om man sover bort dem så det var inte ens jobbigt :-)  Efter pärlandet målade jag om den rosa färgen under 4 timmar (jag är nog väldigt noggrann) och hann precis sätta ner den lilla baken i soffan lagom till den nya serien i 2:an. Där satt jag sedan och njöt av dagen! Var det någon mer än mig som såg den indiska filmen "Water"? Jag tyckte den var så himla bra - den öppnade upp mina ögon igen för livet utanför mig och mitt. Sitta här och gnälla på småsaker när det fortfarande idag bor 34 miljoner änkor i Indien varav de flesta fortfarande lever i denna misär. Precis som det var i filmen är det än i dag! Ta livet av dig, gift dig med den bortgångne makens bror eller lev i självförnekelse (ex kloster). Okej..... Jag kan nog ta att det är lite taskig färg i TV-rummet och att soffan kanske vore snyggare i grönt. Ett tag i alla fall.


Idag ska jag måla klart i dotterns rum och sen ska jag packa väskan för i morgon åker vi iväg på en upptakt med jobbet. En natt iväg med god mat och sällskap och en massa jobb under lite trevligare förhållanden blir en härlig början av terminen.


Kram på er allesammans!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards