Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av decembertjej - 5 augusti 2007 17:49



  • Flickan från ovan (Alice Sebold) - för att den är så annorlunda och visar att böcker även kan ha huvudpersoner i himlen
  • Veronika bestämmer sig för att dö (Paulo Coelho) - för att den får mig att förstå att varje ögonblick vi lever är resultatet av ett medvetet val mellan liv och död.
  • Martina-koden (Martina Haag) - för att den får mig och se vardagen med helt andra ögon.
  • Jenny (Jonas Gardell) - för att den får mig att se alla Jenny som lever ibland oss och förstå hur viktigt det är att ingen kränks eller förolämpas.
  • Potensgivarna (Karin Brunk Holmqvist) - för att den så varmt och humoristiskt beskriver två gamla damers liv tillsammans. Jag fnissar från första sidan ända in till slutet.
  • Mellan två världar (Sylvia Brown) - för att den fick mitt änglaintresse att väckas på allvar och min dödsångest att dämpas något eftersom hennes  bok är skriven med sådan fast övertygelse om att livet faktiskt går vidare  på "Andra sidan". 

Av decembertjej - 5 augusti 2007 12:16



Dags att städa, damma, stryka, städa kaninburar, läsa en bra bok, torka, tvätta, slappa framför TV:n, damma, dammsuga, stryka, tvätta...... Blir nog en kanondag :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards