Direktlänk till inlägg 5 augusti 2007

Lite välförtjänt vila i städandet...

Av decembertjej - 5 augusti 2007 17:49



  • Flickan från ovan (Alice Sebold) - för att den är så annorlunda och visar att böcker även kan ha huvudpersoner i himlen
  • Veronika bestämmer sig för att dö (Paulo Coelho) - för att den får mig att förstå att varje ögonblick vi lever är resultatet av ett medvetet val mellan liv och död.
  • Martina-koden (Martina Haag) - för att den får mig och se vardagen med helt andra ögon.
  • Jenny (Jonas Gardell) - för att den får mig att se alla Jenny som lever ibland oss och förstå hur viktigt det är att ingen kränks eller förolämpas.
  • Potensgivarna (Karin Brunk Holmqvist) - för att den så varmt och humoristiskt beskriver två gamla damers liv tillsammans. Jag fnissar från första sidan ända in till slutet.
  • Mellan två världar (Sylvia Brown) - för att den fick mitt änglaintresse att väckas på allvar och min dödsångest att dämpas något eftersom hennes  bok är skriven med sådan fast övertygelse om att livet faktiskt går vidare  på "Andra sidan". 

 
 
ida

ida

5 augusti 2007 18:34

Självklart fick du låna låten:) Hoppas du haft en bra helg! själv har jag vart hemma hos förlädrarna och hälsat på syrran. Å haft det riktigt bra:)

http://idapersson.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

5 augusti 2007 19:01

Tack för att det var ok :-)
Helgen har varit bra här med. Sköööönt!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ugglan

Ugglan

5 augusti 2007 19:55

Hej på dig decembertjejen... Jag har tyvärr bara läst en av böckerna som du tycker så mycket om och den fick jag ju av dig. TACK än en gång!! Det var Potensgivarna och den är såååååå bra. Man blir verkligen varm i hjärtat av den.
Själv så läste jag Stieg Larssons böcker på husvagnstrippen. De var otroligt bra och välskrivna. Nu väntar jag på att den sista ska komma ut i pocket. Jag tycker att det är så mycket lättare att läsa pocket böcker!! KAnske gör jag ett undantag och läser en inbunden eftersom jag längtar efter att läsa den sista....
KRAMAR från Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

5 augusti 2007 20:38

Jag har bara läst den understa boken...mycket bra!
Tack för tipset om de andra.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
decembertjej svarar

decembertjej svarar

5 augusti 2007 20:41

Har även läst "Livet på andra sidan". Den är också jättebra - har du läst den?

Kram

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 augusti 2007 22:16

Tack för ditt inlägg!
Lägger till dig på min blogg om det går bra annars får du säga till!
Ha en fin måndag!
Kramen//Cina

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

5 augusti 2007 22:31

Cina: Har svarat på din blogg men det går såklart finfint. Bugar och bockar.

Kramen tebax.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

5 augusti 2007 23:30

Har också läst Martina-koden och tyckte verkligen om den! Tar med mig ett boktips från dig och går upp på bibblan i morgon och letar efter Mellan två världar :)

http://pippi.blogg.se

 
FGilifjonkan på måndagmorgon

FGilifjonkan på måndagmorgon

6 augusti 2007 07:10

Godmorgon jaha det har lästs...Flickan från ovan och martinakoden har jag också läst bra böcker men de övriga har jag inte hunnit med men det blir vartefter.
Ha en trevlig måndag idag och hoppas du får lite sol som de gastar om idag

http://filifjonkan-se

 
Millis

Millis

6 augusti 2007 08:42

Japp, jag har läst "Livet på andra sidan". Visst är den bra!
Hoppas att du får en fin dag!
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

6 augusti 2007 10:34

Pippi: Hoppas du hittar den. Och gillar den!
Hon har även en bok där hon skriver om "tidigare-liv-upplevelser" genom hypnos. Också spännande!

Filifjonkan: Idag är det SOL!!! Helt makalöst. Fick blinka flera gånger innan jag trodde det var sant.

Millis: Den är riktigt bra! Ska läsa om dem nu i höst. De kan läsas flera gånger.
Hoppas du får en fin dag du med.

http://decembertjej.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards