Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

Känner mig som en mördare...

Av decembertjej - 15 juli 2007 15:10

Jag - en mördare? Ja det är faktiskt sant! Efter att länge ha uthärdat en snabbt ökande tvestjärtskoloni i min postlåda så fick jag nog häromdagen. Jag satt i godan ro och läste morgontidningen och drack lite te när en fet bjässe kröp ur tidningen och satte fart mot min macka. Tänk om jag hade fått in den under osten och bitit till *urk*. Så idag var jag och handlade det giftigaste jag kunde komma på: RADAR. Sen attackerade jag hela postlådan, fast lite synd tyckte jag ändå om mina snyltgäster. Det är konstigt - getingar och mygg slår jag ihjäl utan minsta betänkligheter. Jag avskyr dem! Men flugor, små spindlar och söta humlor hjälper jag ut. (Undantag: stora, ludna spindlar som fått för sig att flytta in i min stryktvätt. De överlever tyvärr inte detta tilltag). Så jag dödar inte i onödan, det lovar jag, men tvestjärtarna har jag startat krig mot.

 
 
Z.

Z.

15 juli 2007 15:21

Hej M. Du är superbra på att formelera dig :) hmm.. avis :)Kram Z.

http://Flikkha

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 15:25

Tack Z :-) Kul att du hittade hit efter min flytt. Hoppas du kommer tillbaks snart igen. Jag kommer att ge rapporter från Öland när jag kan och sen ses vi i slutet av veckan. Det ska bli jättemysigt!

Men jag tror nog att alfapetmästaren från T säkert är duktig på att skriva också? Börja blogga vetja!
Kramis!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

15 juli 2007 15:56

Är ni också invaderade av tvestjärtar. Det ska bli intressant att höra om du blir av med dom med hjälp av radar... Jag har slutat läsa morgontidningen i sängen för jag brukar få med mig ett gäng tvestjärtar från postlådan... Det är SÅÅÅ äckligt!!
Hörde att man ska lägga fuktig wellpapp i brevlådan. De kryper gärna in i pappret och sen kan man elda upp det.... Vet inte om det är något bättre sätt att bli av med dom. Du skulle se vid vår pool hur det kryllar av tvestjärtar, speciellt när man drar bort duken, fy ...!
Ha det så gott.
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 16:25

Ugglan: verkar jobbigt att både vara massmördare och pyroman ;-) Jag hoppas verkligen på mitt dundermedel. Men RADAR i poolen kanske inte är så trevligt? Hmmmm.

Kram!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kajsasi

15 juli 2007 17:18

Vi brukar ha tvestjärtar i Stockholm, men nu är de lurade på konfekten för vi har flyttat posten till sommarstället.

 
Ingen bild

Z.

15 juli 2007 17:20

Men M. då! Det gör jag ju redan. Kolla in vet jag! :) Kraam!!

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 17:26

Z: Var helt hundra på att det var brorsan. Men nu har jag kollat *fniss*. Då ses vi ju redan i morgon. VAD KUL att du börjat blogga du med. Jag länkar till dig direkt. Stor kram!!!!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 17:40

Kajsasi: Där fick de!!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

15 juli 2007 20:13

Vet ni; alla "sörlänningar", hos oss finns inga tvestjärtar!!!
Lyllo oss, va! Låter superläbbigta tt behöva dela tidningen med såna kryp!

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 21:54

Hörru Persilja, det var fuskigt!!!
Här kryllar det av dem - överallt. Speciellt gillar de som sagt morgontidningen vilket jag personligen avskyr mest. Jag vill inte dela frukostbordet med dessa otäckingar.

Må så gott!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
IT-mamman

IT-mamman

15 juli 2007 22:40

Hjääälp! Har du flyttat? Och lämnat mig och Kajsasi ensamma på Wordpress?! Men din nya blogg är snygg. Så du heter inte Webbgodis längre?

Snääälla, kom tillbaka!

http://itmamman.wordpress.com

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 22:52

IT-mamman: jag lovar att hälsa på ofta :-)
Mitt nya place är så hemtrevligt så jag är här så mycket jag kan *ler*. Dessutom passade jag på att byta namn som du märkte *ler*. Jag trivs så bra :-)

Jag har förresten varit hos dig flera gånger idag och kikat. Ses snart igen. Hoppas på datarum på Öland eftersom bredband inte verkar finnas på campingen.

Vi ses!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kajsasi

16 juli 2007 16:17

Du har hittat en ny avatar! snyggt! Den första blommar redan mot Lagårdsväggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards