Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

Rapport från Öland - sol sol sol

Av decembertjej - 20 juli 2007 18:22

Idag är bror och flickvän på besök. De ska stanna i ett par nätter och umgås med oss.

-Vi hänger på det ni vill göra, sa brorsan.

-Jättebra, sa sambon. Barnen vill såååå gärna åka gokart och det sparade vi tills ni kom. 


Flickvännen skruvade lite oroligt på sig och jag kom till undsättning och berättade det SANNA förloppet. Vi var nämligen ute häromdagen och åkte bil när vi passerade en skylt med texten GOKART 11-20.

-Titta, tjöt sambon ivrigt. Dom har gokart här!

- Vadå, sa barnen lite halvintresserat. Vad är gokart?

- Det är bla bla bla bla och ni kommer att tycka att det är JÄTTEKUL.

- Ok, sa barnen och återgick till sina Kalle Anka-tidningar.

Men sambon kunde inte stilla sin iver.

- Det får vi VERKLIGEN testa nu när din brorsa kommer, sa han.

- Mmm, svarade jag. Det blir nog bra. 

Så brorsan hann knappt sticka in näsan i vagnen förrän sambon kom med sin skojiga idé. ;-)


Nu blev det dock veckans soligaste dag så vi bestämde oss enhälligt för en dag i solen och badets tecken vilket blev en mycket gott val. Min väninnas man och sambon hittade dock något annat som de bara mååååste göra: gå på "after-ski" som väninnans man uttryckte det. Vi förstod dock vad han menade och gjorde ett kortare besök på denna eftermiddagstillställning med medhavd öl, cider och vin.


Här följer lite bilder från campingdagen. För den som har varit orolig vill jag bara lugnande säga: Ja, väninnan HAR hittat tvättstugan nu. Och själv hittade jag en ny diskbalja. Veckan är räddad.


En kall öl på stranden. OBS - benen på bilden tillhör inte bloggägaren.


Vart kom allt folk ifrån? Häromdagen var det ju nästan tomt. Kan möjligen ha något att göra med att det regnade småspik och blåste halv orkan då, men ändå?


Skön stämning vid after beach.


Flip flop i sanden.


Nu väntar grillning och trevligt sällskap. Ha det så gott!

 
 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

20 juli 2007 22:00

Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt...Här har det varit jobbande tills för en stund sen...nu väntas sängen...OCH med min otur så är la solen borta imorgon så jag får inte njuta av den på min lediga dag =(

Hoppas ni haft en bra kväll

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

20 juli 2007 23:43

Kvällen var toppen. God mat och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära? :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

21 juli 2007 09:11

Ser ju jättemysigt ut! Typiskt karlar det där med gokart, skylla på barnen!*skratt*

http://trollpackan

 
Ingen bild

Filifjonkan tassar in

21 juli 2007 11:12

Hej Decembertjej trevligt att titta in till dig!" Så barnen var inte inne på gocart...aj då.. skrattar åt att det inte är dina lurviga ben..jag tror dig typiska herrspiror..ser också att ni haft mysigt och soligt skall kika in i kväll hos dig ordentligt hinner inte just nu ha det bra idag

 
Ingen bild

Persilja

21 juli 2007 16:29

Och Norrlands guld ockxå! Mmmh, härligt! Å benen går nog att fixa med lite siképiltortyr hahaha!

 
Christina W

Christina W

22 juli 2007 08:24

Åhhh längtar verkigen "hem" när jag ser bilderna. Men snart så...kan även jag vandra i sanden längs långgrunda stränder.

http://godmat.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards