Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Horn i pannan - i dubbel bemärkelse

Av decembertjej - 22 juli 2007 19:07

Campinglivet rullar vidare men vagnen står still. Vi äter, slappar, äter igen, slappar lite till och mår bara så himla gott. Tråkigt? Nej faktiskt inte, kroppen njuter av denna tillfälliga utloggning från "the real life".


Brorsan och flickvännen har gett sig iväg men under packningen upptäckte brorsan en kompis som satt sig fast i hans kudde. Vad sjutton är detta???

Jag brukar gilla larver men inte såna med stora horn i pannan!!!


Vi har även besökt minigolfbanan så allt är i sin ordning. Detta hör ju liksom campinglivet till, att känna till den lokala banan. Skadeglädjen är den sanna glädjen brukar man säga och det märktes eftersom samtliga deltagare tjöt av skratt när någon annan sköt bollen i vattengravar och dylika ställen. Även här visade det sig att hornen plötsligt växte ut i pannan på vissa deltagare (på mig? nähä).


Vänninan vann matchen efter några mycket fint spelade hål och vi var eniga: detta var bättre än "choklad" ;-)


Mors på er alla bloggisar, datanördar och annat gott folk som läser denna blogg. Vi ses en annan dag.

 
 
ugglan

ugglan

22 juli 2007 19:40

HAllå!
Det ät sååå roligt att få ta del av din blogg. Jag kollar flera gånger varje dag....
Det verkar som om det växer horn på både människor och djur.....Tur att vi åker till andra sidan....
Fy va tråkigt det är att packa inför semestern, speciellt när vädret är som det är....
Jag längtar när jag ser din blogg. ÅH, va det ska bli härligt.... SLappa, äta och åter slappa passar mig perfekt.
Ha det så gott och krama alla från Ugglan!

http://ugglan.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

22 juli 2007 19:49

Ugglan: Du gör mig så glad. Tackar :-)
Jag är allt inne flera gånger om dagen på din blogg också. Det är så kul att se vad ni har pysslat med och så. Det kanske finns några läbbiga kryp även på den västra delen av Sveriges kust. Det återstår att se.

Jag njuter i fulla drag. Sitter med ett glas vin och vispar grädde för hand. Vi ska fixa flygande jakob. Hoppas du kan skriva även när du är iväg.

Kram!!!!!!!!!!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 juli 2007 20:16

Godkväll på dig,,,
fnissar åt golfen knepigt ibland men kul. Men det där är en blivande fjäril om det inte är en tyglarv men har faktiskt sett en sån på min tomt men den var lite ljusare i färgen pekfingertjock men söt när den korvade sig undan,,,skulle ta hem den och döpa den till Karlastrid och sätta den i min pelargon eller nåt...

http://filifjonkan-se

 
decembertjej

decembertjej

22 juli 2007 20:46

Filifjonkan: söt var den men såg helt livsfarlig ut med sitt eldröda horn. Jag hjälpte den ut i skogen :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
flikkha

flikkha

22 juli 2007 21:21

Jag längtar efter fén jag med. Men den verkar mer än försvunnen.Hmm :-)

Kram

http://flikkha

 
trollpackan fnissar

trollpackan fnissar

22 juli 2007 22:12

Horn i pannan får vi nog alla lite då och då! *fniss"
Dagens kort jag drar är inte bara för fiskarna. Jag drar ett kort, lägger inte en hel stjärna, för hela "bloggagratis" och tolkar kortet därefter. Men det stämmer att en del av korten styrs av de olika stjärntecknen och av några av våra planeter. Det är en spännande värld!
Jag gillar din sida också!:) Vi hörs!

http://trollpackan

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

23 juli 2007 11:31

Godmiddag på dig...Sicken larv alltså...lite charmig va den allt he he..Hoppas allt är bra med dig och att det inte regnar allt för mycke hos er...Här totalt öser det ner just nu *grr* men man börjar bli rätt van nu...*suckar* Tror jag packar väskan till ett varmare klimat.

Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

23 juli 2007 11:35

Kärleksdravel: natten har varit som att sova i en ståltermos som någon tvättar på utsidan. Dvs - det har smattrat en del. Men faktiskt så är det grymt sövande. Snark snark. Vaknade nu (11.30). Hujeda mig.
Om du packar till varmare klimat vill jag följa med ;-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan måndag middag

23 juli 2007 12:10

Godmiddag. Nähepp så du är inte heller något tandläkarfreak..urk är det värsta som finns att gå till tänker,,näe förresten gyndoktorn är värre usch då går jag hellre till tandis, Doktorn går an för prover o sprutor det gör mig ingenting alls men tandis näe det gör ju alltid så ont och att man skall betala för att få bli plågad dyrt dessutom det gillar inte min plånbok alls den riktigt kvider i tandis kassa...ha en bra dag på campingen eller var du är nu

 
Ingen bild

flikkha

23 juli 2007 20:04

Uch vad den där larven va otäck. Rörde sig gjorde den inte heller. Hoppas inte jag hittar en sån på min kudde.. URK!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards