Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

På tal om min plånboksängel....

Av decembertjej - 31 juli 2007 23:38

Hittade en passande dikt som jag tycker hör ihop med min plånboksängel (den är ju som en liten ängel i fickan). 



I am a tiny angel

I´m smaller than your thumb

I live in people´s pockets

Thats´s where I have my fun

I don´t suppose You´ve seen me,

I´m too tiny to detect

though I´m with you all the time,

I doubt we´ve ever met.


Before I was an angel .....

I was a fairy in a flower

god, himself, hand-picked me,

and gave me Angel power.


Now God is so busy

with way too much to do,

he sid that my assignment

is to keep close watch on you.


When he tucked me in your pocket

he blessed you with angel care,

then he told me to never leave you

and I vowed always to be there.


GODNATT!

 
 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

1 augusti 2007 00:18

Åhhh va den var gullig. Jag har aldrig hört talas om plånboksägel, vad är det för något?
Hoppas ni har det riktigt trevligt i eran lilla husvagn
kramar från en dunder trött en!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Filifjonkan tittar in

Filifjonkan tittar in

1 augusti 2007 07:54

Godmorgon på dig. Ja den lilla är söt ävenså texten den passar, Har den ängeln med men lite annan färg och lite glittrig har jag för mig hon är med dessa änglar som berikar tillvaron. Härligt med dem Ha det bra idag men håll i hatten det blåser som katten

http://filifjonkan-se

 
trollpackan

trollpackan

1 augusti 2007 07:59

Väldigt vacker! Jag rös...Ha så kul i Ullared!Själv ska jag till Steninge slott idag och kolla glas....

http://trollpackan

 
decembertjej

decembertjej

1 augusti 2007 08:33

Kärleksdravel: stackare - jobbar du fortfarande mycket? Gå nu och lägg dig och sov! Det är trevligt som bara den i vagnen och nu ska jag smyga tillbax och sova någon timme till. Min plånboksängen kallar jag den där tummade änglabilden som jag fått av den underbara "änglatanten" - en liten påminnelse ifall jag glömmer hennes ord.

Filifjonkan: skönt att du sov ett par timmar längre idag. Det tror jag Filifjonkan behövde :-) Hör förresten hur hela vagnen skakar av blåsten så Filifjonkan har rätt! Men det passar ju bra nu när jag ska till Ullared idag.

Trollpackan: ja visst är hon fin. Dikten också. Jag bara var tvungen att lägga ut den. Glas - du med? Visst är glas vackert. Steninge slott låter som ett ställe även jag skulle vilja åka till. Hälsa det från mig.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

1 augusti 2007 10:24

Jättesöt liten ängel och underbara ord!
Vilken mysig blogg du har...kommer tillbaka senare och läser mer.

http://millis.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

1 augusti 2007 10:49

Millis: Tack. Du är så välkommen. Jag ska titta in hos dig med :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

1 augusti 2007 11:55

Åh så fint!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Pialotta/Kaffebönan

Pialotta/Kaffebönan

1 augusti 2007 12:12

Tack för din titt och ord på kafferasten.. Hoppas du tog dig en kopp fika när du ändå var där:-)
Underbar blogg du har.. här finns mycket att kolla i. Den där fågeln som sjunger.. hmmm tror jag har den på någon av mina sidor på min hemsida.. Gillar den..t ack för du påminde:-)
Änglar.. javisst finns dom:-)
Jag har min sittande alltid bevakande och skyddande på min axel.. Det är min lilla mormor som är nyfiken på vad som händer här nere på jorden:-) Hon var en klippa för mig.. men nu är hon i sitt "lyckoland"..
Kramar och nu minsann lägger jag dig snart i min menyrad över goa bloggisar:-)
Tjingeling o pözz på pannan

http://kafferasten.blogg.se

 
decembertjej

decembertjej

1 augusti 2007 20:04

Jag tror att min är farmor, men helt säker är jag inte... Hon är också på andra sidan och jag tror och hoppas att hon har det riktigt gott där hon är nu.

Tack för kaffet och pözzen :-)
Vi synes.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Trolltyget

Trolltyget

22 september 2007 21:00

Och här damp jag bara in... till världens lilla sötaste ängel. Välkommen i bloggvärlden passar jag på att säga, när jag ändå är här.
Ha det bäst

http://mrlns.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards