Direktlänk till inlägg 4 augusti 2007

Home sweet home

Av decembertjej - 4 augusti 2007 18:23



Så var man hemma igen. Tänk vad tre veckor kan gå fort! Jag har haft en mycket skön och avkopplande semester som gjort mig gott, men lite mer sol hade ju inte skadat. Nu ser det dock ut som att sommaren är på väg lagom till att semestrar är över och skolan börjar - men då får jag väl ta tillvara alla stunder som bara går. Suga på sommaren in i det längsta. Carpe diem.


Hemma har farbror Groda vaktat mina rädisor som jag bara krafsade ner i alla hast innan jag for iväg. Får väl se om de går att äta. Potatisen är också dags att skörda, vinbären lyser röda, morötterna har växt sig stora och den första solrosen har slagit ut.


Nu hämtar sambon pizza - härligt - för efter att ha burit in en sådär tretton vändor smutstvätt så skriker magen efter mat. Jag riktigt hoppas att det är något bra på TV. Sommar-TV brukar dessvärre vara ganska så kass.

 
 
IT-mamman

IT-mamman

4 augusti 2007 18:58

Rebus (en ny polisserie) börjar ikväll på TV4. Tänkte kolla om det är något att ha.

http://itmamman.wordpress.com

 
gulligagumman

gulligagumman

4 augusti 2007 19:03

Välkommen hem ;-). Snyft...

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

4 augusti 2007 19:10

gulligagumman: Tack detsamma! Jag kunde lätt ha varit ute en vecka till. Det har varit helt super.

IT-mamman: Tack för tipset! Kanske kan den där kvällen framför TV:n ändå bli ganska bra då :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

4 augusti 2007 22:05

Välkommen hem får jag väl säga...Skönt att ni har ett bättre nätverk där iaf =) Skönt att huset stod kvar, grodan har nog gjort ett bra jobb he he he

Kramar!

 
Filifjonkan hälsar fint på herr Groda

Filifjonkan hälsar fint på herr Groda

5 augusti 2007 13:12

Å han ser ju präktig och go ut din groda . Kanske får du ett skrovmål på rädisorna hoppas det Ja typiskt med sommaren och skolans början men om man gör som du tänker så blir det säkert bra med lite förlängd sommar .

http://filifjonkan-se

 
decembertjej skickar tillbaks hälsning

decembertjej skickar tillbaks hälsning

5 augusti 2007 13:54

Filifjonkan: Herr Groda hälsar tillbaks och tackar för den fina komplimangen. Han tycker allt att Filifjonkan är en präktig och tjusig kvinna :-) Gott fika verkar hon bjuda på också.

http://webbgodis.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av decembertjej - 5 oktober 2007 14:58

  Efter att ha testat tre olika varianter på bloggar så kan jag säga att bloggagratis är klart enklast. Vad gäller att få in saker snyggt och prydligt, ladda upp bilder etc. så är denna tjänst kanonbra! Den är fantastiskt pedagogisk! Men jag kände a...

Av decembertjej - 4 oktober 2007 21:45

Så var arbetsveckan i stort sett slut. Visst väntar några timmars planeringsjobb på söndag, men det ska bli skönt med fredag. Känns konstigt att packa ut i husvagnen i morgon, men det ska bli trevligt att åka iväg lite. Det kanske blir en lördag-sönd...

Av decembertjej - 3 oktober 2007 21:25

Har varit ensam hemma sedan måndags morse och sambon dyker upp sent i kväll så det har varit tre dagar som gått i 120 knyck. Nu har jag tre lektioner och ett möte där jag ska prata inför ett samling företagare kvar - sen är arbetsveckan över för min ...

Av decembertjej - 2 oktober 2007 19:36

Kör STORYLINE för första gången och älskar det. Igår byggde jag bilar med ROBOLAB-material på en workshop och programmerade så kinderna blossade. Idag har jag tränat teater och fixat med klassens hemsida. Piprensare med glitter, läxor på nätet, pappe...

Av decembertjej - 30 september 2007 17:08

Tycker nog att den här helgen också har gått väldigt fort. Det beror nog på att det alltid finns att fixa med och då går tiden fort. Jag ska iväg och städa ur vår gamla pärlverkstad nu i ett par timmar (vi flyttade till ny lokal för ett par veckor se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards